Gymnastik - Innebandy - Fotboll

Försäkringsinformation
Försäkring i Tofta GIF

Som medlem i ToftaGIF har du en olycksfallsförsäkring när du idrottar i föreningens verksamhet. Försäkringsgivare och innehåll varierar beroende på idrott men generellt är det Pensum som hanterar gymnastik och Folksam som hanterar fotboll och innebandy.

Fotboll och innebandy

Medlemmar i ToftaGIF är olycksfallsförsäkrade när de idrottar i föreningens verksamhet. Försäkringen ger ett grundskydd om du råkar ut för en skada i samband med match, tävling, organiserad träning och även under resor till och från sådana aktiviteter.

Gymnastik

För våra barngrupper tecknar föreningen en basförsäkring. För de grupper vilka utför svårare övningar med fria rota­tioner runt tväraxeln (oavsett redskap) samt överslag och kullerbytta på trampett tecknar föreningen en träningslicens. Tag kontakt med din ledare om du är osäker på vad som gäller för just dig.

Komplettera din försäkring!!

Eftersom idrottsförsäkringen är just ett grundskydd rekommenderar ToftaGIF att den kompletteras med andra olycksfallsförsäkringar som gäller under idrottsutövning och övrig fritid.