Innebandy

INNEBANDYSEKTIONEN
Innebandysektionen bildades 2020 i syfte att stärka det långsiktiga arbetet i föreningen med visionen är att bredda verksamheten underifrån samt bygga möjlighet till seniorverksamhet inom 2-3 år.

Vi är idag ca 150 aktiva inom innebandyn och vår målsättning är att växa i takt med att Varberg expanderar .

Vi har Tresteget i Tröninge som hemmaarena och vi välkomnar alltid nya spelare i alla åldersgrupper.

Vårt innebandylekis för barn födda 2016-17  börjar lördagen den 8 oktober 2022 klockan 10:00 och det är bara att dyka upp i Tresteget med en klubba och glasögon. Ju fler desto roligare !
Är du lite äldre och vill prova på eller är du en spelare som vill testa att spela i en annan klubb är du alltid välkomen till oss.

Alla är välkomna i TOFTA GIF så kontakta våra lagledare så vägleder hen dig vidare: Kontakt Innebandysektionen »
Tresteget
Vägbeskrivning Tresteget:

Inomhusarenan ligger nordost om Varbergs centrum, i samhället Trönninge. Adressen är Kockatorpsvägen 3, 43292 Varberg.

Från motorvägen, E6, välj norra avfarten och kör i riktning mot Varberg. Efter rondellerna vid motorvägen kör du c:a två kilometer och svänger vänster i Lindhovsrondellen. Då kommer du till samhället Trönninge. I Trönninge svänger du höger i rondellen och kör in mot Varberg. Du ser strax Trestegets arena på höger sida och väljer således att svänga höger i rondellen.

Kommer du söderifrån kan du välja avfarten mot centrum och köra i riktning österut, mot Ullared/Värnamo. Sväng första vägen mot vänster - Trönninge. I rondellen, i samhället Trönninge, tar du vänster och kör in mot Varberg. Du ser strax Trestegets arena på höger sida och väljer således att svänga höger i rondellen.