Restriktioner fr o m 26/1
2021-01-26 13:29

Hej Ledare Gymnastik, Innebandy, Fotboll

Se nedan mail från Kommunen.

VIKTIGT att ni som inte kommer nyttja era bokade tider fr o m imorgon Tisdag 26/1 kontaktar kansliet för avbokning så vi slipper onödiga kostnader för tider vi ej nyttjar.
Då vi har bokad verksamhet i 7 st inomhushallar hinner vi ej åka runt och kolla föreskrifterna i resp. hall åt er. Vi har kontaktat Kommunen om att skicka föreskrifterna och om dom gör detta sänder vi såklart ut dessa.

För utomhusträning på konstgräset och övriga platser gäller fortfarande den information ni tidigare fått: Att det är öppet för träning för alla åldrar om FHMs riktlinjer följs.

//Fredrik

I morgon tisdag öppnar Varbergs kommun upp idrottsanläggningarna för föreningsdriven idrott för barn födda 2005 eller senare.

I varje anläggning har vi skyltat upp med ett beräknat maxantal som får vistas i lokalen samtidigt. Beräkningen är framtagen enligt Folkhälsomyndighetens föreskrifter och allmänna råd. På varje anläggning finns även information om hur risken för smittspridning kan förhindras. Omklädningsrummen fortsätter vara stängda. Hämtning och lämning sker utanför anläggningen, då enbart är aktiva och ledare  i föreningen vistas inne i anläggningen.

Observera att det är det föreningen som arrangör som ansvarar för att aktiviteterna i lokalen bedrivs enligt pandemilagen, förordningen och föreskrifterna. För mer information om vad som gäller, läs på folkhälsomyndighetens hemsida.

Säsongstiderna och alla bokningar i InterbookGO är avbokade fram till och med idag den 25 januari, därefter styr föreningarna själva sina bokningar igen. I de fall ni inte kan starta direkt så kommer ni ha möjlighet att avboka utan avbokningsavgift under den första veckan (vecka 4), därefter gäller avbokningsreglerna som vanligt.