UPPDATERING - Halland fortsätter att hålla en restriktiv linje
2020-12-15 16:29
Fr.o.m 14 december övergår de lokala allmänna råden för att minska smittspridning av Covid -19 till att bli nationella allmänna råd.

Hela Halland har tillsammans valt att hålla en fortsatt restriktiv linje.

Nu när många går på ledighet och jullov kan vi ta möjligheten att bryta smittspridningen.

Alla Hallandskommuner är därför överens om att fortsätta t.o.m den 10 januari med samma restriktioner som gällde fram till 13 december.

Precis som tidigare gör vi endast undantag för träning i föreningsregi för barn och unga födda 2005 eller senare, samt för elitidrott på högsta nivå.

I beslutet att fortsätta hålla stängt har kommunerna ihop med smittskyddet vägt in smittoläget i Halland.

Vänliga Hälsningar

Susanne Dani