Hallands Fotbollförbund - info angående coronavirus 24 nov.
2020-11-25 14:26

HFF utgår från de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten och Svenska Fotbollförbundet anger. Ta del av dessa rekommendationer via nedanstående länkar.

Vad gäller symptom och misstänkt smitta ska man, enligt Folkhälsomyndighetens uppmaning, kontakta 1177 Vårdguiden via telefon och berätta om sina symptom och var man vistats den senaste tiden. Besök inte någon vårdinrättning – kontakta alltid 1177 Vårdguiden först. Vid frågor om coronaviruset, hänvisar Folkhälsomyndigheten att ringa till 113 13. Folkhälsomyndighetens allmänna råd för att förhindra och begränsa smittspridning av coronaviruset, som av WHO klassas som en pandemi, är följande:

• Hålla en god handhygien och tvätta händerna ofta (om tvål och vatten inte finns tillgängligt, använd handsprit)
  • Hosta och nys i armvecket
  • Undvik att röra ögon, näsa och mun
  • Stanna hemma när du är sjuk

Den 24 november förlängdes de skärpta allmänna råden t.o.m. den 13 december.

Hallands Fotbollförbund genomför framöver undantagsvis fysiska möten med max 8 deltagare inomhus i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer.
Möten genomförs digitalt.
Hallands FF rekommenderar att föreningarna också följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten, SvFF och HFF anger.

Tränarutbildningarna genomförs endast med teoripass som genomförs digitalt, praktikpassen skjuts på framtiden.

Leda laget – samtliga spelformer genomförs digitalt.

Leda laget centrala utbildningar kan man anmäla sig till här

Angående spelarutbildning så är årets aktiviter genomförda (sista aktiviteten genomförs 25/11) enligt de riktlinjer som finns. Planering och inbjudan till nästa aktiviteter återkommer vi till när vi vet vad vi har att förhålla oss till under 2021.

Barndomarutbildningen återkommer vi med besked om.
Ungdomsdomare – teoretiska delar genomförs digitalt enligt planering. De praktiska momenten genomförs utomhus enligt besked vid senare tillfälle

Uppdateringar från myndigheter och SvFF kan du ta del av via nedanstående länkar.

Svenska Fotbollförbundet