Hallands Fotbollförbund - info angående coronavirus 3 nov.
2020-11-08 07:48

FHM har den 3 nov. efter samråd med smittskyddsläkare och styrelsen i Region Halland tagit beslut om skärpta allmänna råd. Dessa gäller tom 24 november.

För mer info om detta så klicka på länken. Samtliga uppmanas att ta del av råden och att följa dem.

Aktuell information angående Hallands Fotbollförbunds verksamhet till följd av coronapandemin finns på HFF:s info-sida. Där finns även länkar med mera till bland annat Folkhälsomyndigheten, Polisen, Riksidrottsförbundet och Svenska Fotbollförbundet.

För att minska smittspridningen i Halland, bland annat avråds matcher, idrottsträningar och tävlingar för barn födda 2004 och äldre.

Ang. de aktiviteter som arrangeras av HFF och som kommer att ställas in meddelas till dem som är anmälda till dessa.

Föreningar uppmanas att se över de aktiviteter som de ansvarar för och vidta lämpliga åtgärder,