Du har väl inte missat Tofta GIF - Klubbshop
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Tofta GIF
Fotboll
Flickor 2005/06/07

Runstreak Easter 70 dagar - Start 25 jan - mål 4 april.(påskdagen)
2021-01-21 19:19
Vi hakar på trenden RunStreak men vi håller oss till tid istället för sträcka. 

Provar att utmanar oss  själv och våra lagkompisar att springa fram till påsk och möta våren. Givetvis får föräldrar och syskon också hänga på för att peppa varandra. 


Vad är Runstreak?
Runstreak handlar om att man springer en liten stund varje dag och är ett suveränt sätt att få in en ny vana och bättre hälsa.  

Det är också väldigt skonsamt för kroppen så länge man håller sig till att springa lugnt och kan kombineras med andra aktiviteter samma dag. 

Då och då kan man såklart träna längre och tuffare, men det är vettigt att se Run-streak som “daglig rörelse”. 


Regler 

  • Ombytt till träningskläder 
  • 20 minuters joggning/löpning varje dag. (fotbollsträning med laget eller liknande) 
  • Jogga hur långsamt eller spring så fort du vill, ute eller inne, på löpband, på vägen eller i skogen. (ej promenad) 

Hur gör vi i F05/06/07
Varje natt 23:50 kommer en kallelse i Sportadmin om nästkommande dag. 

När man utfört dagens aktivitet går man in i kallelsen och klickar på ”Kommer” och eventuellt skriva en kommentar. (löpband, intervaller, 7km m.m.) 

Har man inte möjlighet att inte utföra dagens aktivitet kan man välja att klick ”Kommer  ej” eller bara strunta i det. 

Missar man att registrera (klicka) på ”Kommer” en dag måste ni kontakta Martin då man inte kan registrera i efterhand. (Martin fixar detta) 


Tips 

  • Bestäm i förväg när du ska utföra aktiviteten (oavsett väder) 
  • Kläder så du syns, reflexväst, lampor.
  • Börja lugnt de första dagarna ifall träningsvärken knackar på dörren.
  • Känner man av skada kan man försöka men i riktigt lugnt tempo.
  • Någon gång per veckan kan man sen springa längre och fortare om man vill.
  • Ladda gärna ned appen Runkeeper för att hålla koll på dina rundor. 
  • I Runkeeper kan vi också starta en löpgrupp och se varandras framsteg.
  • Sätt upp egna mål (antal dagar).
  • Man misslyckas inte om man inte springer alla dagar, man gör sitt bästa. 
Om jag är sjuk då?
Har du hög feber eller är magsjuk ska du självklart inte träna. Men det är stor skillnad mellan magsjuka och att ”känna sig krasslig”. Med tanke på att man kan jogga hur långsamt som helst går det ofta att träna trots trötthet eller att man håller på att bli förkyld. Man kan jämföra en lugn joggning med en rask promenad. Men ta inte ut dig.

Nyhetsarkiv
Detta händer vecka 13..2021-03-27 11:33
Detta händer vecka 9...2021-02-28 07:53
Detta händer vecka 8...2021-02-21 08:34
Detta händer vecka 7...2021-02-14 19:00
Detta händer vecka 62021-02-07 16:27
Detta händer vecka 5...2021-01-31 07:18
Detta händer vecka 4...2021-01-24 08:22
Friskis INSTÄLLT 7 nov.2020-11-06 21:11
 
Våra sponsorer