Du har väl inte missat Tofta GIF - Klubbshop
Gymnastik

Tofta GIF Gymnastik - Covid 19
2020-11-05 10:06
Efter gårdagens besked från Region Halland, Folkhälsomyndigheten och Svenska Gymnastikförbundet vill vi lämna följande information, som i dagsläget gäller fram till 24 november

Hallands län
Hallands län har Folkhälsomyndigheten, i samråd med regionens smittskyddsläkare har beslutat om lokala restriktioner som gäller i hela Hallands län.
De regionala restriktionerna i Hallands län gäller från och med den 3 november till den 24 november. Restriktionerna kan komma att förlängas eller förkortas beroende på läget i länet.

Av de sju restriktionerna som var möjliga att införa regionalt valde man i Hallands län att införa tre av dem:
  • Var och en bör avstå från att vistas i inomhusmiljöer där människor samlas som butiker, köpcentrum, museer, bibliotek, badhus och gym, med undantag för nödvändiga besök i exempelvis livsmedelsbutiker och apotek,
  • Var och en bör avstå från att delta i exempelvis möten, konserter, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar. Detta gäller dock inte idrottsträningar för barn och ungdomar födda 2005 och senare.
  • Var och en bör om möjligt, undvika att ha fysisk kontakt med andra personer än de som man bor tillsammans med.
Med anledning av dessa regionala allmänna råd rekommenderar Gymnastikförbundet att föreningar i Hallands län ställer in alla träningar, läger och tävlingar fram till och med den 24 november. Detta gäller all verksamhet både inomhus och utomhus.
Träningar för barn och ungdomar födda 2005 eller senare kan dock genomföras, men då bör man undvika övningar med passning, då fysisk kontakt ska undvikas. Gymnastikförbundet har ställt in alla nationella tävlingar fram till och med den 31 december.

Vad innebär detta för gymnasterna?
  • All träning förungdomar födda 2004, 2003, 2002, eller tidigare pausas.
  • Träningar för barn och ungdomar födda 2005, 2006, 2007, 2008, eller senare fortsätter, men då bör man undvika övningar med passning, då fysisk kontakt ska undvikas. Det innebär att man endast kommer få träna på säkra övningar, där man inte behöver hjälp av någon annan.
  • Från och med nu ska all lämning och hämtning ske utanför byggnaden.

Vad innebär detta för föräldrar?
  • Inga föräldrar får vistas i byggnaden innan, under eller efter träningen. Tyvärr får inte heller egna uppvisningar/avslutningar med publik ske under denna period. Vi vill igen påminna om handtvätt innan man går in i hallen.
  • Vi ber även gymnasterna att vänta på anvisad plats från sina ledare innan de går in i hallen för sin träning.
Träningsgrupper
  • För söndagsgrupperna är den aviserade platsen respektive omklädningsrum(se lappar på dörren).
  • För söndagsgrupperna kommer avslutningen (som det ser ut just nu) att hållas utan publik. Vi ska diskutera möjliga alternativ till uppvisningen(kanske filma eller streama?).
  • För grupperna i Tresteget är det omklädningsrum 3 på lördagarna, på måndagarna är vi först på plats och då kan man gå direkt in i hallen och hjälpa till att ta fram saker när man kommer.

Läs gärna bifogade länkar.

Har ni frågor eller funderingar så hör av er till Rebecca via mejl eller telefon.

Med vänliga hälsningar,
Gymnastiksektionen,
Tofta GIF

Information från Svenska Gymnastikförbundet:

2023-11-04 16:00
INSTÄLLD TRÄNING 24/12023-01-23 18:04