Gymnastik - Innebandy - Fotboll

Allt i samma förening Gymnastik - Innebandy - Fotboll

💙 Följ oss gärna på Facebook och Instagram 💙

Fotboll Herr
Fallet framåt fortsätter för herrlaget!
2024-03-26 14:03, Fotboll Herr

Söndagens DM-match mot gruppledaren Oskarström inleddes med ett övertag från våra motståndare, men herrlaget visar samma fina försvarsspel och arbete som i förra matchen, trots det underläge 0-1 i paus.

2:a halvlek ser ut som första till en början. Tofta kvitterar tidigt, och får fler och längre anfall, det kostar på oss att bränna några lägen, men i 91:a minuten så gör Tofta 2-1 och vinner matchen.

Tofta hamnar på 3:e plats i grupp och spelar minst en match till i DM!

Idag syns det tydligt att är man på plan så behöver man ta jobbet!  Herrlaget gnuggar på!!

Fotboll Herr
Tofta Herr - Oskarström på söndag.
2024-03-22 08:29, Fotboll Herr

På söndag möter vi Oskarström i sista omgången i DM på Ankarvallen, vi är dessutom förmatch till vårat damlag, så packa den stora fikakorgen!

Oskarström leder vår grupp i DM, så det gäller att fortsätta med det som vi visade mot Norvalla!

Fotboll Dam
Tofta Dam - Tvååker på söndag.
2024-03-21 18:36, Fotboll Dam

Nu på söndag är det åter igen DM match och Tvååker står för motståndet.

Så planera in lite härlig fotboll på söndags eftermiddagen. Spelarna i damlaget kan lova att det blir en tuff och spännande match.
Så ta med lite gott fika och styr bilarna mot Ankarvallen/Träslövsläge, avspark 15:00.

Ett fall framåt!
2024-03-19 18:14, Fotboll Herr

Söndagens DM-match mot Norvalla var äntligen ett fall framåt för herr, resultatet 1-2 till vår favör var naturligtvis positivt, men det viktiga var hur vi genomförde matchen!

Som borta var gåfotbollen, alla tog ansvar med defensiva och offensiva löpningar, passningsspelet blev bättre ju längre matchen led, Tofta kommer till flera avslut, men förbättring behövs.

Det defensiva arbetet fungerade bra över hela plan.

Det syntes att vinterns tråkiga löpträningar har gett resultat, bara man vågar släppa loss, ni orkar ju!

Bra gjort alla! Nu bygger vi vidare härifrån!

Boka Söndagen!
2024-03-14 13:08, Fotboll Herr

På Söndag så blir det klubbmästerskap i DM mellan Tofta Gif och IF Norvalla,

damlaget börjar med att ta emot Norvalla dam på Håstens IP kl 1300, efter slutsignalen kör ni direkt till Veddige IP där Norvalla herr tar emot Tofta herr kl 1500, även detta i DM!

BLI STÖDMEDLEM
Nyheter från våra lag